Bugbrothers auto-moter caravans op biodiesel

caravans op biodiesel

caravan

Voedende Camper Caravan reparatie

Auto’s die zich voeden met melk: zelfgemaakt of conventioneel – het maakt niet uit. De smaak van zelfgebakken zuurdesembrood wordt vergelijkbaar met gevoederde kippen die vrijelijk hun voer morsen, zelfs wanneer ze in hun eigen trog blijven.

Auto’s die rijden op zelfgemaakt gehydrolyseerd voer of hydroxygas: deze startcellen hebben meer mechanische problemen dan de natuur in gebruik neemt. Hydroxygas werkt niet goed in de verbrandingsmotor (ICE) van de auto, zodat de auto meer gas zou verbruiken en dat is uiteindelijk contraproductief voor het streven naar een hoger brandstofverbruik.

Zelfgemaakte ethanol (b.v. biodiesel, flex-gas, biodiesel, benzinediesel, zelfgemaakte diesel, enz.) wordt thuis verbruikt als brandstof voor particuliere microscopische motortjes zoals de sigarettenaansteker, de glazen kan en de zaklantaarn. Er zijn geen industriƫle capaciteiten voor massaproductie. Helaas wordt ethanol steeds duurder door de voedselketen.

Biobrandstof: normaliter wordt biodiesel gemaakt van sojabonen. Vroeger was sojaolie de belangrijkste brandstof voor de keuken. Tegenwoordig worden koolzaadolie, palmolie, sisalplanten, enz. aangeboord. De Brazilianen hebben reeds ontdekt dat raapzaadolie en palmolie kunnen worden verwerkt tot biodiesel. Het land kan dus de bladgewassen exploiteren om bio-diesel te maken. Enkele paniekzaaiende fietsers uit Europa dringen nu aan op de ontwikkeling van biodiesel.

Bio-brandstof wordt zacht gemaakt van planten. Specifiek Transalesis genoemd, wordt glycerol afgescheiden van de plantaardige olie, en een verbinding genaamd palmitinezuur wordt verkregen door de reactie van glycerol met uitgeprobeerde magere melkproducten. Palmitinezuur is ook een goed bestanddeel, dat kan worden gebruikt als ingrediĆ«nt in zepen en lotions, en het bevat natuurlijk energie-opwekkende zuurstofverbindingen, die de afbraak van de zeepmoleculen versnellen. Dit verhoogt de activiteit van de motor door plantaardige oliemoleculen af te breken en de smaakloze olie voor te bereiden om als brandstof te worden verbrand. De Brazilianen hebben reeds ontdekt dat koolzaadolie en palmolie kunnen worden verwerkt om biodiesel te produceren. Biodiesel is dus zeker een goed alternatief om als alternatieve brandstof voor auto’s te dienen.

Extra zoals biodiesel

Om biodiesel te maken, moet de extra plantaardige olie worden gefilterd, afgescheiden en vervolgens opnieuw worden gefilterd. De olie moet worden verhit om al het water te laten verdampen en de olie van goede kwaliteit te laten condenseren.

Dit proces is ingewikkelder omdat biodiesel een lage energie-inhoud heeft in vergelijking met dieselolie uit aardolie. Ook bevat het geen glamourverhogende additieven zodat het niet geschikt is voor auto’s. Tenslotte bootst het niet precies de prettige verbrandingseigenschappen van diesel na, zodat het systeem van de auto op een of andere manier moet worden aangepast.

Het groene effect

Om zich met biodiesel te kunnen presenteren, installeren sommige truckers nieuwe apparatuur om op kleine schaal biodiesel te maken. Zij zijn ervan overtuigd dat dit brandstofalternatief veel nieuwe financieringsmogelijkheden kan openen. Trends voor groene voertuigen zijn ook goed ingeburgerd; Honda lucas, Mercedes MP wise, Toyota hybride, Peugeot 3008 en de driecilinder Dodge diesel is ook beschikbaar op de markt. De eerste autofabrikant die biodiesel levert, BMW, zal ook een high-performance versie van de vorige benzine-aangedreven Z-3 introduceren, gebonden aan een monster van 650 pk, binnenkort te verbruiken op het racecircuit.

De Verenigde Staten zijn niet de eerste landen die de markt voor biobrandstoffen verkennen. Zuid-Afrika, een land met overvloedige hulpbronnen, onderzoekt ook het gebruik van bio-ethanol. China, een ander land met enorme hulpbronnen, gaat bio-brandstof beschikbaar maken voor de markt van luxe auto’s. In nieuwe voertuigen zal ethanol als motorbrandstof worden gebruikt en China bevindt zich in een goede positie om exporteur van bio-ethanol en bio-diesel te worden.

Diesel is een alternatieve brandstof, en we zouden moeten nadenken over het gebruik van bio-diesel in ons eigen land. De voordelen zijn daar groter dan alleen onze afhankelijkheid van buitenlandse brandstof, het is een binnenlandse brandstof en zal de verkoop van binnenlandse produkten bevorderen, het is beter verenigbaar met de Amerikaanse emissieregels, en het is een goede vorm van natuurbehoud.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Post