Bugbrothers auto-moter De geschiedenis van diesel

De geschiedenis van diesel

Garage Terneuzen

Een garage is natuurlijk een plaats waar monteurs en autoliefhebbers naartoe gaan als ze hun auto’s willen opknappen. In de Verenigde Staten werd de eerste garage van dit type in 1902 gesticht door de heer Fortune Morgan. Sindsdien moesten de monteurs zich schikken naar de allereerste autoontwerpen, waaronder grote blokken en kleine auto’s.

Toen het eerste auto-ontwerp in 1903 definitief uitkwam, kreeg de garage het steeds drukker. De auto’s die door de eerste garage waren gerepareerd, werden races en kenden een groot succes. Monteurs vonden verschillende manieren om de reparatiekosten te verlagen, terwijl de consument ook te maken kreeg met de stijgende prijzen. In 1906 zorgden de prijzen van gas en olie ervoor dat de prestaties van de motor slechter werden. De monteurs ontdekten dat auto’s met handgeschakelde motoren niet voldeden voor dagelijks gebruik, en de oliesmering was uit balans. In dat jaar werd ook het overgrote deel van de elektrische verlichting in de Verenigde Staten in gebruik genomen. De overgang van handmatige naar elektrische verlichting verspreidde zich snel over de hele industrie. De remlichten werden overbodig. En de garage werd verouderd. Milieubeschermingsinstanties zochten naar een manier om vervuiling te beheersen. Net als staats- en lokale milieuagentschappen. Plotseling begonnen de nutsbedrijven het milieu schoon te maken. Elektriciteitscentrales hadden een hand in het schoonmaken van het milieu. De nutsbedrijven ruimden de kolencentrales op, en voorkwamen zo verdere vervuiling. Het kopende publiek reageerde door meer kolenenergie te kopen voor hun energiecentrales. De nutsbedrijven begonnen met de productie van kernenergie, kerncentrales en nucleaire auto’s. De brandstofuitstoot van de auto’s werd ook gecontroleerd. De federale regering had ook een hand in het pushen om meer flexibele en minder vervuilende motoren te hebben. Zo gingen de Verenigde Staten een tijdperk van kernenergie in. In de jaren 1950 werd het gebruik van kerosine als brandstof vervangen door de opwekkende alternatieven van ethanol en aardgas. Ethanol werd op grote schaal geproduceerd. In 16uration jaar werd de eerste motor met loodvrije brandstof gemaakt. Ook de eerste voertuigen met een interne verbrandingsmotor haalden een hoger brandstofrendement. En er werden pogingen ondernomen om diesel-elektrische hybride voertuigen te creëren.

In 1992 werden de eerste volledig synthetische brandstoffen gecreëerd. En in de transportsector is er veel vooruitgang geboekt in vele segmenten. Van oude dieselmotoren tot dieselmotoren voor hulpverleningsvoertuigen, die moeten werken met een geautomatiseerde handgeschakelde transmissie of een continu variabele transmissie. Motoren die in staat zijn continu de efficiëntie en het brandstofverbruik van de motor te bepalen, zijn een goede manier om brandstof te besparen en de uitstoot te helpen verminderen. De geschiedenis van diesel is dus goed en complex geweest. Hij heeft de weg geëffend voor vele segmenten van de auto-industrie, waaronder vrachtwagens, SUV’s, zware vrachtwagens, bussen en natuurlijk treinen.

Sporen van deze geschiedenis die betrekking hebben op de geschiedenis van de diesel en de ontwikkeling en produktie ervan zijn gemakkelijk toegankelijk. Bekwame ingenieurs en mechanische experts van vele bedrijven zijn in staat om de stappen van verfijning en nieuwe spooropeningen te traceren door de uitwerking van nieuwe diesels. Informatie is op grote schaal beschikbaar via tijdschriften en jaargangen zijn gewijd aan de geschiedenis van diesels, zodat de geheimen ervan voor iedereen bekend zijn.VerlichtingDe uitvinding van de dieselkoplamp was bedoeld om de weg beter te verlichten voor de bestuurder. Zo werd de diesel ontworpen met halogeenlampen en een nauwkeurigere verlichting. Cruisen door de straten in het donkerVind uzelf tussen de nachtelijke menigten met deze nieuwe innovatieve verlichting. Eindelijk wordt de wegligging verlicht door de lichten op uw dieseluitlaat.

Lees meer

APK

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Post

Wat is een taxi?Wat is een taxi?

De taxameter of tachograaf zoals hij in de Europese landen bekend is, wordt gebruikt in combinatie met radio-ontvangers, die cijfers of letters uitzenden, zodat de taxiondernemer alle ondeugdelijk of verkeerd